Case Study

Marrisure: Struggles to Insure the Integrity of Its Supply Chain

خدمات سرمایه گذاری در پروژه ها

سرمایه‌گذاران برای هر کسب‌وکاری نقش بسیار مهم و کلیدی را ایفا می‌کنند به‌این صورت که مجموعه‌ها می‌توانند با استفاده از فرصت و سرمایه ایجاد شده، به سرعت مراحل رشد را سپری کرده و موفق شوند.

جذب سرمایه‌گذار همیشه آسان نیست اما ارزش این را دارد که بدانید چه نوع سرمایه‌گذاری برای شرکت شما بهتر عمل می‌کند و چگونه می‌توانید توجه آن‌ها را جلب کنید. در حقیقت می‌توان گفت سرمایه‌گذار فردی است که با انتظار سود از سرمایه‌گذاری خود، منابع اقتصادی مورد نیاز را برای پروژه شما تأمین می‌کند.

چه زمانی به دنبال سرمایه‌گذاری برای پروژه باشیم؟

کسب‌وکارهای گوناگون در این موارد نیازمند حمایت سرمایه‌گذاری هستند:

  • شما ایده محکمی برای یک محصول یا خدمات دارید اما بودجه لازم برای تحقق آن را ندارید.
  • کسب‌وکار شما به اندازه کافی درآمد ایجاد می‌کند، اما نه به سرعتی که شما انتظار دارید.
  • برای کسب‌وکار خود به دنبال توسعه در بازارهای جدیدی هستید و نیاز به سرمایه دارید.

جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌ها

اگر به دنبال جذب سرمایه‌گذارانی هستید که به رشد کسب‌وکارتان کمک کنند، باید قدم محکمی بردارید. سرمایه‌گذاران اغلب مایل به همکاری و مشارکت با شرکت‌هایی هستند که پتانسیل بالایی برای بازگشت سرمایه آن‌ها داشته باشند. مجموعه‌ها یا افراد سرمایه‌گذار در این مسیر، سرمایه خود را بدون مشاهده شواهدی مبنی‌بر اینکه پروژه شما ارزش آن را دارد، تحویل نمی‌دهند. بنابراین در ادامه به معرفی چندین راه برای جذب سرمایه‌گذاران پرداخته‌ایم.

یک طرح تجاری عالی داشته باشید

مهم‌ترین وظیفه شما به‌منظور جذب سرمایه‌گذار، نشان دادن نیاز بازار به وجود کسب‌وکار شما است. برای انجام این کار، باید در قدم اول اهداف شرکت خود را تعیین کنید. سرمایه‌گذاران در ادامه می‌خواهند مشاهده کنند که شما یک طرح تجاری قوی دارید و می‌دانید که چه می‌کنید. بنابراین، طرح کسب‌وکار شما باید کاملاً سنجیده باشد و شامل اطلاعاتی نظیر بازار هدف، استراتژی بازاریابی، پیش‌بینی‌های مالی و موارد دیگر شود.

اگر بتوانید به سرمایه‌گذاران نشان دهید که یک طرح تجاری قوی دارید و به توانایی خود برای موفقیت اطمینان دارید، احتمال جذب سرمایه‌گذار در شرکت شما بیشتر خواهد شد. پس مطمئن شوید که در مورد آن فکر کرده‌اید و فقط با عجله چیزی را  انتخاب نکرده‌اید.

توانایی خود را به آن‌ها نشان دهید

یکی از مهم‌ترین نکات مورد توجه سرمایه‌گذاران، مشخص بودن روند صعودی در پیشرفت و رشد کسب‌وکار موردنظرشان است. ارائه درست و نمایش موفقیت‌های کسب‌شده نقش بسیار مهمی در جذب سرمایه خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر موفق به جذب چند مشتری شده‌اید یا از طریق تامین مالی جمعی سودآوری داشته‌‌اید، حتماً به این موارد در رزومه شرکت اشاره کنید.

پتانسیل رشد برای کسب‌وکارها در مراحل اولیه بسیار مهم است، زیرا سرمایه‌گذاران بیشتر در شرکت‌هایی که شواهدی از پتانسیل رشد دارند، سرمایه‌گذاری کنند. بررسی دقیق ظرفیت‌های موجود در سازمان در نهایت به شما کمک می‌کند تا نقشه‌ای کامل از پتانسیل‌های موجود را در اختیار طرف سرمایه‌گذار بگذارید. براساس این نقشه، سرمایه‌گذاران به‌راحتی می‌توانند در مورد آینده کسب‌وکار شما و فرصت‌های سرمایه‌گذاری تصمیم‌گیری کنند.

یک تیم عالی داشته باشید

سرمایه‌گذاران همچنین می‌خواهند بدانند که در حال سرمایه‌گذاری روی افراد و همچنین تجارت موفق هستند. به همین دلیل، بهره‌مندی از دانش و توان سرمایه انسانی و تیم عالی که مشتاق برای موفقیت شرکت شما و همچنین کار کردن در آن هستند، مهم است. علاوه‌بر این، تیم کارکنان شما باید توانایی اجرای طرح تجاری و دستیابی به اهداف را داشته باشد.

معرفی ظرفیت‌های سازمان و کسب‌وکار شما از نظر برخورداری نیروی انسانی ماهر، اطمینان خاطر بسیار زیادی به سرمایه‌گذاران می‌دهد. بنابراین با اطمینان خاطر به رزومه‌های چشم‌گیر اشاره کنید و نشان دهید که تیم شما برای بسیاری از چالش‌های موجود در بازار آماده است.

اطلاعات مالی شرکت خود را بدانید

یکی از مهم‌ترین نکات موردنظر سرمایه‌گذاران مشخص بودن وضعیت مالی کسب‌وکار شما است. در حقیقت به‌عنوان مقام تصمیم‌گیرنده، باید بتوانید با سرمایه خود تصمیمات مسئولانه می‌گیرید. به همین دلیل مهم است که اطلاعات مالی شرکت خود را به خوبی درک کنید و بتوانید آن‌ها را به زبان ساده و شفاف برای سرمایه‌گذاران توضیح دهید. برای مثال، سرمایه‌گذاران می‌خواهند بدانند که تاکنون چقدر سرمایه جمع‌آوری کرده‌اید، آن را برای چه چیزی خرج می‌کنید و در نهایت چه سود نصیب کسب‌وکار شما می‌شود.

آمادگی کسب‌وکار

سرمایه‌گذاران اغلب به دنبال سریع‌ترین راه برای بازگشت سرمایه خود هستند. آن‌ها به احتمال زیاد با بیش از یک شرکت در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری وارد مذاکره می‌شوند. اینکه کسب‌وکار چقدر به سودهی نزدیک است، برای بسیاری از سرمایه‌گذاران عاملی تعیین‌کننده و مهم محسوب می‌شود.

جوانب مثبت جذب سرمایه‌گذار برای پروژه

بسیاری از کارآفرینان به تنهایی سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود را ندارند. جذب سرمایه گذاران در مقایسه با استفاده از وام‌های بانکی، می‌تواند برای بسیاری از افراد گزینه بهتری باشد. حمایت سرمایه‌گذاران می‌تواند فشار مالی قابل توجهی را به‌ویژه در ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکار کاهش دهد و به افراد زمان دهد تا نام تجاری (برند) خود را ایجاد کنند.

اهمیت برقراری روابط خوب با سرمایه‌گذار برای پروژه

به عنوان یک کارآفرین می‌دانید که افزایش سرمایه یکی از حیاتی‌ترین مولفه‌های ساخت پروژه موفق است. حقیقت این است که همه سرمایه‌گذاری‌ها یکسان ایجاد نمی‌شوند. با ارزش‌ترین سرمایه‌هایی که دریافت می‌کنید، مواردی هستند که به شما، چشم‌انداز و نفرات شما ایمان دارند. این سرمایه‌گذاران می‌توانند بزرگترین حامیان شما شوند و به شما کمک کنند تا در فراز و نشیب‌های پروژه خود موفق شوید. برقراری روابط موثر با سرمایه‌گذاران چیزی بیش از تامین منابع مالی است. این در مورد ایجاد مشارکت است که می‌تواند به شما کمک کند تا به اهداف خود برسید و کسب‌وکارتان را به سطح بالاتری ارتقا دهید.

درک ارزش برقراری ارتباط با سرمایه‌گذار برای پروژه‌ها

باید در نظر داشته باشید که صرفاً افزایش سرمایه برای تضمین موفقیت شما کافی نیست. برای ایجاد یک پروژه موفق، به چیزی بیش از حمایت مالی نیاز دارید. شما به تخصص، شبکه‌ها و ارتباطاتی نیاز دارید که سرمایه‌گذاران بتوانند پیشنهاد دهند. به همین دلیل است که درک ارزش برقراری ارتباط با سرمایه‌گذار برای کسب‌وکارها بسیار مهم است.

داشتن روابط قوی با سرمایه‌گذاران به شما امکان دسترسی به منابع و دانش فراوانی را می‌دهد که در نتیجه می‌تواند به رشد کسب‌وکار شما کمک کند. سرمایه‌گذاران می‌توانند بینش ارزشمندی در مورد صنعت شما ارائه دهند، به شما کمک کنند تا با مشتریان یا شرکا ارتباطی موثر برقرار کنید و در مورد تصمیمات کلیدی کسب‌وکارتان راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند. در برخی موارد، آن‌ها حتی ممکن است تجربه‌ای با پروژه‌های مشابه داشته باشند و این تجربیات در نهایت به شما در جلوگیری از مشکلات رایج کمک کنند.

سرمایه‌گذاران همچنین می‌توانند به عنوان مدافعان کسب‌وکار شما عمل کرده و به شما کمک کنند تا آگاهی و اعتبار برند را نزد سایر سرمایه‌گذاران، مشتریان و شرکا ایجاد کنید. همان‌طور که کسب‌وکار شما رشد می‌کند و تکامل می‌یابد، روابط سرمایه‌گذار شما می‌تواند به شما کمک کند تا در فراز و نشیب‌های کارآفرینی حرکت کنید و در زمانی که بیشتر به سرمایه‌گذاران نیاز دارید، پشتیبانی و مشاوره ارائه دهند.

به طور خلاصه، روابط موثر با سرمایه‌گذار برای موفقیت کسب‌وکارها ضروری است. آن‌ها منابع، ارتباطات و پشتیبانی لازم را برای ایجاد یک تجارت پررونق و دستیابی به اهداف خود، در اختیار شما قرار می‌دهند.

مزایای داشتن روابط خوب با سرمایه‌گذاران

برقراری ارتباطی موثر با بازار سرمایه و جذب حمایت سرمایه‌گذاران مختلف می‌تواند در بسیاری از موارد منافعی را برای کسب‌وکار شما به همراه داشته باشد، از جمله:

دسترسی به منابع و تخصص: سرمایه‌گذاران می‌توانند بینش و پیشنهادات ارزشمندی را در مورد موضوعات مختلف مانند استراتژی‌های بازاریابی، روندهای صنعت و فرصت‌های تجاری به شما ارائه دهند. این می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیمات بهتری بگیرید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

افزایش اعتبار: سرمایه‌گذارانی که به چشم‌انداز و به تیم شما اعتماد دارند، احتمالاً اخبار کسب‌وکار شما را به دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها در شبکه خود منتقل می‌کنند. این می‌تواند به شما در ایجاد اعتبار و افزایش دید در بازار کمک کند.

تصمیم‌گیری بهتر: سرمایه‌گذاران می‌توانند به شما کمک کنند تا تصمیمات مهم خود را در کسب‌وکار‌ها ارزیابی کنید و دیدگاه‌ها و بینش‌هایی را ارائه کنند که شما ممکن است در نظر نگرفته باشید. بر این اساس شما قادر خواهید بود تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرید که به نفع کسب‌وکارتان خواهد بود.

پشتیبانی بلندمدت: ارتباط با سرمایه‌گذار معمولاً ماهیتی طولانی‌مدت دارد، به این معنی که شما شریکی خواهید داشت که در طول مسیر تجاری شما، در کنار شما خواهد بود. این نوع پشتیبانی می‌تواند به ویژه در زمان‌های چالش برانگیز مانند زمانی که با رقابت سختی روبرو هستید یا در یک بازار دشوار حرکت می‌کنید، ارزش واقعی خود را نشان دهد.

افزایش فرصت‌های تامین مالی: روابط موثر با سرمایه‌گذاران می‌تواند فضایی را برای استفاده ازز فرصت‌های تامین مالی جدید در آینده فراهم سازد. سرمایه‌گذاران اغلب مایل هستند سرمایه بیشتری را در شرکت‌هایی که به آن‌ها اعتماد دارند، سرمایه‌گذاری کنند.

انواع روش ‌های مشارکت در پروژه سرمایه‌گذاری و مزایا و کاربرد هر یک از آن‌ها.

روش‌های مشارکت در پروژه سرمایه‌گذاری

مشارکت سرمایه‌گذاری

  • قرارداد مشارکت یک توافق‌نامه برای انجام همکاری در یک پروژه یا کار خاص است این قرارداد شامل اهداف، مسئولیت‌ها، سهمیه‌های مالی، زمان‌بندی، شرایط ختم است
  • این قرارداد حوزه‌های مختلف نظیر همکاری‌های فناوری، ملک، کسب و کار‌های جدید کاربرد دارد.

مزایای بکارگیری این روش‌ها

  • تقسیم ریسک زیان بین طرفین
  • بکارگیری تخصص‌های مختلف
  • بهینه‌سازی منابع مالی
  • بهبود سرعت رشد و توسعه پروژه
  • مدیریت بهتر پروژه

انواع روش‌ های مشارکت در پروژه سرمایه گذاری

1.قرارداد BOT

  • BOT مخفف واژه Build–Operate and Transfer به معنای ساخت، بهره‌برداری، واگذاری یک روش تحویل پروژه است
  • معمولا در پروژه‌های بزرگ مالی و زیر ساختی مورد استفاده قرار می‌گیرد که آن یک بخش خصوصی امتیازی را از بخش دولتی/ خصوصی برای تامین مالی، طراحی، ساخت، بهره‌برداری دریافت می‌نماید.
  • پس از تکمیل پروژه، امتیاز طرح مطابق قرارداد برای مدت معینی به بخش خصوصی داده می‌شود و پس از اتمام زمان انقضای قرارداد مالکیت طرح به پیشنهاد دهنده انتقال می‌یابد.
  • در این نوع قرارداد به اجرا کننده اجازه داده می‌شود تا به نرخ بازگشت سرمایه خود دست یابد.

نظیر:

  • پروژه‌های عمرانی نظیر ساخت شهربازی، مرکز خرید، پارکینگ زیر سطحی
  • جایگاه بنزین
  • حمل و نقل نظیر اتوبوس شهری
  • پل‌های مکانیزه
  • انرژی

2. قرارداد BOO

  • BOO مخفف واژه Build Own Operate به معنای ساخت مالکیت و بهره برداری است.
  • در این دسته قراردادها بخش خصوصی پس از ساخت طرح ، مالک آن شده و می‌تواند به طور نامحدود از آن بهره برداری نماید پس از اتمام دوران مشارکت همه پروژه‌ اعم از زمین، اموال، منقول و غیر منقول به شیک تعلق خواهد گرفت.

BOD به مدل‌های مختلفی اجرا می‌شود:

BOD کامل
  • پس از اتمام دوران مشارکت همه چیز (کل پروژه اعم از زمین، اعیانی و تجهیزات) به طور کامل به شریک واگذار می‌شود و پیشنهاد دهنده خلع ید می‌گردد.
BOD به شرط اموال منقول
  • در پایان مدت قرارداد مشارکت قسمتی از اموال منقول به پیشنهاد دهنده تعلق گرفته و اموال غیر منقول از جمله زمین به شریک تعلق می‌گیرد.
BOD به شرط قسمتی از پروژه
  • در پایان مشاکت، قسمتی از پروژه ( اعم از عرصه، و اعیان) به پیشنهاد دهنده و قسمتی دیگر به شریک واگذار می‌شود.

هر پروژه‌ای را نمی‌توان با روش BOD مشارکت نمود تنها پروژه‌های که پیشنهاد دهنده در واگذاری مالکیت آن در انتهای مشارکت مشکلی نداشته باشند.

3. قراردادهای(BLT) ( BRT)

  • BLT/BRT مخفف Build Rent /Lease and transfer به معنای ساخت، اجاره و انتقال است.
  • در این روش بخش خصوصی بعد از ساخت طرح ، آن را برای مدتی به پیشنهاد دهنده اجاره داده و پس از انقضای مدت مشارکت، طرح به طور مجانی به تملک پیشنهاددهنده در می‌آید.
  • میزان اجاره منوط به درآمد پروژه نیست و پروژه چه سود دهد و چه ضر، سرمایه‌گذار اجاره را دریافت می‌نماید.
  • اگر قرارداد اجاره میان بخش خصوصی سازنده و پیشنهاد دهنده باشد و طرفین توافق کنند که پیشنهاد دهنده در فواصل زمانی معین ، اجاره بها پرداخته و پس از پایان دوران مشارکت، پیشنهاد دهنده مالک طرح شود و سرمایه‌گذار خلع ید خواهد گردید.

BLT به مدل‌های مختلفی اجرا می‌شود:

BLT کامل
  • پس از پایان دوره مشارکت همه چیز اعم از منقول، غیرمنقول و تجهیزات و …به صورت 100 درصد به پیشنهاد دهنده واگذار می‌گردد.
BLT به شراط اموال منقول
  • در پایان دوره مشارکت اموال غیر منقول( زمین، ساختمان، تاسیسات منصوبه در زمین) به پیشنهاد دهنده واگذار می‌گردد و اموال منقول( تجهیزات، دستگاه‌ها، لوازم) توسط شریط جمع‌آوری خواهد گردید.
BLT به شرط قسمتی از اموال منقول
  • در پایان دوره مشارکت تنها قسمتی از اموال به شرکا تعلق می‌گیرد که لیست آن ابتدا در قرارداد ذکر شده است.
مثال :
  • تراموا یا منوریل به روش BTL قابل اجرا است عرصه متعلق به شهرداری است و سرمایه‌گذار اقدام به مطالعه، احداث خط با تمام تجهیزات نموده و در طی دوره مشارکت نگهداری و بهره‌برداری می‌نماید
  • سرمایه‌گذار جهت استهلاک سرمایه و سود خویش رقم مشخصی را به عنوان اجاره از پیشنهاد دهنده دریافت می‌نماید و در پایان پروژه ، کل پروژه به شهرداری تحویل می‌گردد.

4. قرارداد BLOT

  • BLOT مخفف Build Lease -Operate and Transfer به معنای ساخت اجاره ، بهره برداری و انتقال است . در این قراردادها شریک بخش خصوصی ، طراحی ، تامین مالی و ساخت یک پروژه زیر ساختی را در یک زمین استیجاری پیشنهاد دهنده بر عهده می گیرد .
  • شریک بخش خصوصی از تاسیسات ساخته شده برای مدت معینی تا پایان مدت اجاره زمین بهره برداری نموده و زمانی که مدت اجاره نامه به پایان رسید دارایی ها به پیشنهاد دهنده بازگردانده می شود .

5. قرارداد مشارکت مدنی

  • اساس این مشارکت بر این است که ابتدا آورده‌های طرفین بر اساس سه مولفه زمین، عوارض و ساخت ارزیابی شده و مقدار آورده طرفین محاسبه می‌شود سپس بر اساس همین آورده برای طرفین سهم الشرکه تعریف می‌گردد.
  • این مشارکت برای انجام کاری معیّن در زمینه فعالیت‌های تولیدی‏، بازرگانی و خدماتی به مدت محدود به قصد انتفاع طرفین است.

گروه تجاری سیمرغ آریایی تلاش خواهد کرد تا بالاترین ارزش افزوده برای همکاران، ذینفعان ، کاربران خود در صنعت و تجارت از طریق مشاوره، توسعه و هوشمند سازی بازارهای داخلی و خارجی و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و مدرن عملیاتی تحقق یافته و با ارائه برترین خدمات به کاربران خود شعار "مدرن و هوشمند تجارت کنید" را تحقق بخشیم. اعتماد ما به کارکنان خود به عنوان ارزشمندترین دارایی مجموعه بوده و شبکه اجرایی گروه تجاری سیمرغ آریایی را در ایجاد رضایت مجموعه ها و کاربران سرآمدی میان شرکتهای فناوری در زمینه های مختلف کشور یاری نموده است و با بهبود مستمر برای فعالیتهای خود در صنعت و تجارت بر اساس استاندارد های جهانی را سرلوحه امور خود قرار داده ایم.ما در تلاش هستیم بهترین خدمات را به شرکتها ،مجموعه ها و مراکز آموزشی ارائه نماییم

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و یا دریافت خدمات به صورت تلفنی از طریق مسیر های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

 

ارتباط با پشتیبانی گروه تجاری سیمرغ آریایی

آدرس:   ایران تهران شهرک اکباتان فاز یک بلوار شهید نفیسی ساختمان ایرسا طبقه پنجم واحد 10
تلفن:   2191012232(98)+
موبایل:   9227170721(98)+
ایمیل:   این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

 


چاپ   ایمیل
Image

چتروم



سبد خرید

هیچ موردی در سبد خرید نیست

دفتر مرکزی

ایران تهران شهرک اکباتان فاز یک بلوار شهید نفیسی ساختمان ایرسا طبقه پنجم واحد 10

تماس با ما

982191012232+
989227170721+

logo-samandehi